Door de Corona staat het entertainment stil. Wij hopen dat we snel weer leuke evenementen kunnen doen.

Home » Draaiboek

Het draaiboek voor een geslaagd evenement:

 

Zoals u zelf zal merken dat hoe verder de voorbereidingen gaan er ook steeds meer bij komt kijken.

Hou dit voor jezelf overzichtelijk, zodat u straks door de bomen het bos niet meer ziet en er van alles fout gaat of dat er dingen over het hoofd worden gezien.

 

Gebruik hiervoor een duidelijk draaiboek voor, tijdens en na het evenement.

 

Waar bestaat een draaiboek uit:

Een draaiboek bestaat vaak uit diverse onderdelen.

  • Een algemeen deel.
  • Een overzicht van de taken dan is het overzichtelijk van wie, wat en waar zal doen
  • De huishoudelijke informatie van het evenement
  • Hou een lijst bij van de benodigdheden en de materialen.

 

Het algemene deel:

In dit deel vermeld u de contactgegevens van uw leveranciers en alle medewerkers.

Zo houd u de namen, adressen en telefoonnummers overzichtelijk en in geval van calamiteiten kunt u snel schakelen.

 

In dit deel kunt u ook de kern van uw evenement, tijd van begin en tijd van het einde, maar ook de plek waar het evenement zich plaats vind.

 

Overzicht van wie, wat en waar:

 

Hier staat een simpele opsomming van alle feiten en alle afspraken die voor uw evenement worden gemaakt.

 

De volgende punten kunt u hierin vermelden:

 

  • Tijden
  • Plaats
  • Het programma onderdeel en activiteiten.
  • Wie de verantwoordelijke zijn
  • En u houdt ruimte voor opmerkingen en eventuele aantekeningen.

Het programma wat u wilt gaan doen is de rode draad van het draaiboek..

Zet daarom alles zo duidelijk mogelijk voor u zelf op een rij, zodat u naar mate het evenement vordert het overzicht blijft behouden.

 

Wat ook heel belangrijk is dat u de opbouw en afbouw van het evenement vermeld in het draaiboek, zodat u vanaf begin tot eind alles kan overzien.

 

Een eigen draaiboek per leverancier is makkelijk en kunt u de volgende punten in meenemen:

  • Voor de locatie de nodige benodigdheden.
  • Plattegronden voor afleverroutes.
  • En de openingstijden voor eventuele standhouders, leveranciers van eventuele faciliteiten van stands ed.

 

Huishoudelijke informatie:

 

Hierin kunt u routebeschrijvingen doen met plattegronden, maar vooral de huisregels.

 

Lijst van de benodigde materialen:

 

Zoals dit al zegt stel een lijst op van alle benodigde materialen zodat u een duidelijk beeld hebt wat u nodig hebt en dit eventueel kunt afvinken.

Houd deze lijst wel up-to-date tijdens de voorbereidingen en tijdens het evenement.

 

 

Neem ruim de tijd om een draaiboek te maken want dit kan uw evenement maken of breken.

 

Hieronder vind u een draaiboek template deze kunt u simpel downloaden en gebruiken.. 

 

Live Artiest Nl Draaiboek Template
Excel – 35.0 KB 24 downloads